VšĮ „Gyvi gali“, laimėjusi skelbiamą konkursą, įgyvendino projektą „NVO „Gyvi gali“ institucinis stiprinimas 2024 m.“. Šiame tekste pateikiama su projektu susijusi informacija.
Konkurso pavadinimas: Nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo didelės apimties projektų atrankos 2024 metais konkursas
Konkursą organizuojanti ir lėšas skirianti įstaiga: Socialinės apsaugos ir darbo ministerija
Konkursas skelbtas: nuo 2023-11-10 iki 2023-12-05
Projekto tikslas: Stiprinti VšĮ „Gyvi gali“ institucinius gebėjimus, užtikrinant organizacijos finansinį savarankiškumą, skaidrumą ir tvarumą, kuriant ir palaikant tarpinstitucinius bei tarptautinius ryšius.
Skirta suma: 29 996 EUR
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: nuo 2024-01-01 iki 2024-12-31
Įgyvendintos veiklos
1. Lėšų pritraukimo strategijos kūrimas, įvairių šaltinių išbandymas
Nuostatuose apibrėžtas veiklos pobūdis: NVO veiklos organizavimo strategijų ir (ar) sistemų kūrimas ir (ar) tobulinimas.
Dalyvavome strateginėje sesijoje lėšų pritraukimo strategijai parengti. Jos pagalba pasirengėme 2024-2027 metų strategiją, kuriai įgyvendinti pasamdėme darbuotoją – lėšų pritraukimo specialistą.
Ruošiantis aktyviai fizinių rėmėjų pritraukimo fazei, atlikome pasiruošiamuosius darbus: sutvarkėme mokėjimų duomenų atvaizdavimo automatizaciją CRM sistemoje, peržvelgėme visus ankstesnius kontaktavimus su buvusiais rėmėjais, išsigryninome prioritetines grupes.
Antrąjį pusmetį įgyvendinome dvi lėšų pritraukimo kampanijas ir išbandėme naujus lėšų pritraukimo būdus – aktyvias verslo partnerystes, verslo paramos prašymą, prekybą skaitmeniniu receptų leidiniu.
Papildomai: pateikėme 6 paraiškas privatiems užsienio fondams, iš kurių 4 buvo patvirtintos, o vienos dar laukiama atsakymo. Tai pritraukė organizacijai 172 500 dolerių (apie 161 000 eurų).
2. „Gyvi Gali“ prekinio ženklo atpažinimo strategijos kūrimas
Nuostatuose apibrėžtas veiklos pobūdis: NVO veiklos organizavimo strategijų ir (ar) sistemų kūrimas ir (ar) tobulinimas.
Specialistų pagalba buvo sukurta naujo prekių ženklo strategija (tikslinių auditorijų analizė, pozicionavimas, tonacija ir kt.). Išsigryninta, jog iki šiol naudoti trys skirtingi su organizacija susieti prekių ženklai turėtų būti apjungti po vienu prekių ženklu. Išsigryninus strategiją, buvo išsirinktas naujas organizacijos pavadinimas (ketinama persivadinti kitų metų pradžioje) ir atlikta vizualinio identiteto strategija, padėsianti susieti naują prekių ženklo strategiją su vizualia jo išraiška.
3. NVO veiklos, socialinio verslo plėtros, viešinimas
Nuostatuose apibrėžtas veiklos pobūdis: NVO veiklos viešinimas.
Antrajį pusmetį buvo organizuojama reklaminė kampanija Meta platformoje, kurios metu vartotojai buvo informuojami apie V-Label ženklinimo naudą. Šiuo ženklu buvo suženklinti 24 produktai skirtingose Baltijos šalyse. Ženklinimo mokestis yra mokamas kasmet ir verslai dažniausiai yra linkę ženklinimą pratęsti, tad tikėtina, kad šiemet pritrauktos pajamos pavirs į pajamas ir kitais metais.
4. NVO veiklos, NORI GALI 22-jų dienų augalinių atradimų programos, viešinimas
Nuostatuose apibrėžtas veiklos pobūdis: NVO veiklos viešinimas.
Skelbta NORI GALI 22-iejų dienų programos reklama, kuri pritraukė daug dalyvių į grupę. Tie dalyviai kvietė savo draugus įsitraukti, žinia pasklido ir iki šios dienos registracijų į projektą pritraukėme apie 17 000. Taip pat sutarėme su verslais dėl partnerystės, išrašėme jiems sąskaitų už daugiau kaip 25 000 EUR.
5. Dalyvavimas tarptautinėse konferencijose
Nuostatuose apibrėžtas veiklos pobūdis: NVO tarptautinio bendradarbiavimo, tarptautinių ryšių skatinimas ir tarptautinės veiklos organizavimas (įskaitant NVO narių, visuomenės grupių interesų atstovavimą tarptautiniu mastu.
Organizacijos vadovė dalyvavo Vašingtone vykusioje AVA Summit konferencijoje, kurioje susitiko su stipriai augalinio maisto populiarinimo srityje pažengusių danų organizacijos atstovu. Susitikimo metu buvo aptartos galimybės teikti bendras paraiškas privatiems fondams kartu su vokiečių ir portugalų organizacijomis. Ryšių palaikymui po konferencijos buvo apsikeista keletu laiškų, pateikta bendra paraiška vienam fondui, kuri buvo patvirtinta ir patekome į antrą etapą. Laukiame atsakymo, ar praėjome atranką ir gausime papildomą paramą kitais metais.
Taip pat visa komanda dalyvavo Varšuvoje vykstančioje CARE konferencijoje, kurioje susitiko su savo srityse veikiančiais profesionalais iš kitose šalyse veikiančių organizacijų. Tai padėjo komandos nariams geriau susibendrauti tarpusavyje ir pasijusti judėjimo dalimi, kas pagerino jų motyvuotumą.
6. 2023 m. išorinis auditas
Nuostatuose apibrėžtas veiklos pobūdis: iniciatyvų, skirtų NVO finansiniam skaidrumui ir (ar) tvarumui užtikrinti, įgyvendinimas.
Liepos mėnesį buvo vykdomas organizacijos auditas. Liepos 17 dieną auditoriai pateikė išvadą, kurią mes paviešinome savo internetiniame puslapyje prie visų dokumentų: https://gyvigali.lt/dokumentai/.
7. Bendradarbiavimo su valstybės institucijomis plėtra
Nuostatuose apibrėžtas veiklos pobūdis: NVO ir valstybės (ar savivaldybių) institucijų ir (ar) įstaigų bendradarbiavimo mechanizmų kūrimas ir (ar) pasiūlymų dėl viešosios politikos teikimas kompetentingai (-oms) valstybės (ar savivaldybės) institucijai (-oms) ir (ar) įstaigai (-oms).
Pateiktos ir inicijuotos 5 viešosios politikos iniciatyvos, inicijuota 7 valstybės (ar savivaldybių) politikos iniciatyvos, inicijuoti 3 susitikimai (gyvi ar nuotoliniai) su valstybės (ar savivaldybių) institucijų ir (ar) įstaigų atstovais.