Stengdamasis mažinti savo šiltnamio dujų pėdsaką, prekybos tinklas „Lidl“ imasi aplinkai draugiškų veiksmų, įskaitant ir augalinės mitybos produktų populiarinimą. Siekdama kuo daugiau pirkėjų supažindinti su augalinės mitybos svarba, įmonė „Lidl Lietuva“ pradėjo bendradarbiauti su gyvūnų teisių organizacija „Gyvi gali“.
„Klimato kaita kelia didžiulį pavojų gamtai ir žmonėms, todėl konkretūs šiltnamio dujų pėdsaką mažinantys sprendimai turi būti priimami čia ir dabar. „Lidl Lietuva“ mažina savo poveikį klimatui įvairiais sprendimais – nuo elektros energijos iš atsinaujinančių šaltinių iki maisto švaistymo mažinimo – ir vis išsikelia naujų tikslų. O šiltnamio dujų emisija, kurios šiuo metu prekybos tinklas negali išvengti, nuo 2022 finansinių metų pradžios yra kompensuojama pasitelkiant sertifikuotus klimato apsaugo projektus. Taigi nuo šių metų „Lidl Lietuva“ operacijos yra klimatui neutralios, tačiau prie pozityvių pokyčių turi prisidėti ne tik verslai – imtis aplinkai draugiškų veiksmų skatiname ir visuomenę, pirmiausia mūsų tinklo parduotuvėse apsiperkančius žmones“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė Rasa Didjurgytė.
Dėl to vasarą prekybos tinklas pasitinka bendradarbiaudamas su gyvūnų teisių organizacija „Gyvi gali“. Kartu su partneriais „Lidl“ skatins pirkėjus išbandyti mažesnį poveikį klimatui ir aplinkos taršai turinčius augalinės mitybos produktus, ragins juos į savo mitybos racioną įtraukti daugiau šviežio, augalinio maisto bei dalinsis gardžiausiais receptais.
Siekia, kad augalinis maistas būtų prioritetu
2021 m. įsteigtos gyvūnų teisių organizacijos „Gyvi gali“ vadovė Meda Šermukšnė pasakoja, kad lietuviai kasmet suvartoja tris kartus daugiau mėsos nei rekomenduoja Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) bei įvairios dietologų asociacijos. Be to, augalinis maistas, lyginant su gyvūniniu, turi žymiai mažesnį šiltnamio efektą sukeliančių dujų pėdsaką.
Veikdama augalinės mitybos populiarinimo kryptimi, organizacija „Gyvi gali“ siekia, kad skanus, palankus gyvūnams, tvarus ir sveikas augalinis maistas būtų be kliūčių prieinamas kiekvienam vartotojui. To siekdama organizacija bendradarbiauja su įvairiais verslais, kurie prisideda prie augalinės produkcijos populiarinimo ir vykdo nemokamą augalinės mitybos programą. Tokiu būdu organizacija padeda žmonėms susipažinti su augalinės mitybos privalumais, jos iššūkiais ir atskleidžia augalinio maisto skonių įvairovę.
„Pakeisti įpročius ir prisijaukinti augalinę mitybą ne vienam žmogui gali tapti nemenku iššūkiu, skatiname tai daryti palaipsniui. Žmogui nereikia tapti veganu, jeigu jis trokšta padėti gamtai, pavyzdžiui, galima pradėti nuo vienos ar dviejų visiškai augalinių dienų per savaitę, ilgainiui šį dienų skaičių galima didinti. Nuolat akcentuojame ir tai, kad augaline mityba besidomintis žmogus neturi bijoti suklysti, o iškilus neaiškumams, bijoti ieškoti pagalbos“, – užtikrina organizacijos „Gyvi gali“ vadovė.
Pereiti prie augalinės mitybos – palaipsniui
Prekybos tinklas „Lidl“ nuolat plečia savo nuolatinį maisto produktų asortimentą ir jį papildo naujais augalinio maisto produktais. Nuolatiniame tinklo asortimente yra kelių skirtingų skonių augalinio pieno gėrimai, tofu, avinžirnių užtepėlės, veganiški mėsainiai, pirkėjams siūlomas ir itin platus šviežių ir kokybiškų vaisių bei daržovių, riešutų bei džiovintų vaisių, įvairių kruopų pasirinkimas.
M. Šermukšnės teigimu, „Lidl“ sprendimas savo pirkėjus supažindinti su augaline mityba yra labai džiuginantis, mat tai ilgainiui gali turėti didelę įtaką klientų mitybos įpročiams.
Žengdamas žingsnį platesnės komunikacijos augaline tema link, visą vasarą prekybos tinklas kartu su „Gyvi gali“ pirkėjams pasakos, kaip jie nesunkiai gali į savo mitybos racioną įtraukti daugiau šviežio, augalinio maisto bei kokius patiekalus jie gali pasigaminti naudojant augalinius produktus iš nuolatinio „Lidl“ asortimento.